Periode
  • Periode: 1 september – 30 november
  • Periode: 1 januari – 5 april
foto,trainingstijden,categorie,trainers
Trainingstijden
  • Dinsdag 19:30-21:00 uur
  • Donderdag 19:30-20:30 uur (gezamenlijk)
  • Zaterdag 9:30-11:00 uur
Periode
  • Periode: 1 september – 30 november
  • Periode: 1 januari – 5 april
Contact
Categorie
Expert
Ambitie & doel
De deelnemers krijgen een gepersonaliseerd trainingsplan. In het trainingsplan worden trainingen beschreven, en worden wekelijks technisch doelen en tempodoelen meegegeven. Via WhatsApp krijgen de deelnemers achtergrondinformatie. Het doel van het programma is om atleten optimaal voor te bereiden. Hiervoor worden atleten met gelijkgestemde ambities bij elkaar gebracht en krijgen de deelnemers achtergrond informatie om trainingen doelgericht en effectief te benutten.
Tempo & afstand
In het programma ‘Koplopers’ krijg je een gepersonaliseerd trainingsschema om naar wedstrijden toe te werken van 15km tot een marathon. De trainingssnelheden en afstanden worden hierbij aangepast op basis van persoonlijke resultaten. Voor het programma zou je in staat moeten zijn om minimaal een 10km achtereen te kunnen hardlopen. Bijvoorkeur heb je wedstrijdervaring. Mocht dit niet zo zijn, vraag dan na wat andere opties voor je zijn.
Inhoud training
Di en Do trainingen vinden doorgaans plaats op de baan. In deze trainingen ligt de focus op het verbeteren van het aerobe vermogen en de looptechniek. De Za training betreft een duurloop die bij andere groepen of zelfstandig kan worden uitgevoerd. 1) Looptechniek 2) Ademhaling 3) Pacing 4) Gebruik van sporthorloge/hartslagmeter De deelnemers krijgen in dit programma een gepersonaliseerd schema mee waarin afstand, intensiteit en technische aandachtspunten worden meegegeven. Op deze manier is er ruimte om vergelijkbare trainingen bij andere loopgroepen uit te voeren en laat dit programma zich goed combineren met het huidige aanbod.
Deelnemers
Het programma is bedoeld voor ambitieuze ervaren lopers die hun tijd willen aanscherpen op afstanden van een 15km, halve marathon tot een hele marathon. Je traint voor een 15km tot een hele marathon 1) Je hebt al wedstrijdervaring 2) Je traint doorgaans 2x of vaker per week 3) Je wilt je tijd aanscherpen Dan is het najaarsprogramma wat voor jou!
Wedstrijden & evenementen
Het najaarsprogramma: Vanuit dit programma kan naar verschillende wedstrijden worden toegetraind. De voorbereiding is geschikt voor wedstrijden tussen 15 Okt tot 15 Dec. Waarbij het te adviseren is om voor wedstrijden vroeg in het programma al langer zelfstandig voor te bereiden. Geschikte wedstrijden voor het najaarsprogramma zijn bijvoorbeeld: Wilhelm Horaloop, Zevenheuvelenloop, de Alphense Bergen Trail, halve marathon Gouda, Vlinderloop Utrecht, de Berenloop op Terschelling, Marathon Diever, Ameland Adventurerun en natuurlijk de Heide Run in Ede. Het voorjaarsprogramma: Dit programma is specifiek gericht op de marathon van Rotterdam of van Parijs 5 April 2020 en marathons die hier enkele weken bij in de buurt liggen.
Extra info
We maken gebruik van WhatsApp om informatie te delen en elkaar te stimuleren voor sociale activiteiten. Kosten: Climaxleden: gratis Niet Climaxleden: trainen gratis mee bij afname van een jaar lang lidmaatschap 140,-. * Het is mogelijk om later in het programma te stappen wanneer er nog plek is. Er is ruimte voor maximaal 25 deelnemers. Wil jij de puntjes op de ï zetten in een wedstrijdvoorbereiding? Meld je dan aan bij
Trainers
  • Ben van Oeveren