foto,trainingstijden,categorie,trainers
Trainingstijden
  • Dinsdag 19.30-21.00 uur
  • Donderdag 19.30-21.00 uur
  • Zaterdag 9.00-10.30 uur
Contact
Categorie
Gevorderden
Ambitie & doel
Bij deze groep ligt het accent op het genieten van samen hardlopen in de schitterende natuur die we rond Ede hebben, waarbij de trainers ernaar streven elke keer weer de lopers te verrassen met mooie routes en verrassende trainingselementen. Uiteraard wordt er ook aandacht geschonken aan techniek, kracht en snelheid.
Tempo & afstand
Snelheid 8-11km/u, afstanden van 8 tot 15km In de regel lopen we ca. 10 km met een bonusronde voor wie extra wil. Als er mensen instromen, bijvoorbeeld na een blessure, passen we de basisronde aan en maken we eventueel de bonusronde wat langer, met als doel de instromers binnen de groep zo snel mogelijk weer naar de basisafstand en –snelheid te brengen.
Inhoud training
We trainen 3x per week Dinsdag: In de regel een training met het korte werk en aandacht voor techniek, kracht, beweeglijkheid en snelheid. Donderdag: Meestal een LSD-training (long, slow distance) waarbij het accent op een extensieve interval ligt. Zaterdag: Meestal een duurloop. De omgeving van Ede is te mooi om alleen vanaf Climax te vertrekken, dus we vertrekken ca. 75% van de tijd vanaf andere plekken. De trainer is een natuur- en trailliefhebber. Dus we lopen zowel in de zomer als in de winter zoveel mogelijk onverhard en gelukkig zijn er heel veel smalle paadjes in de directe omgeving.
Deelnemers
Ooit is Moving Forward begonnen als doorstroomgroep vanuit de 5-8km groep. Inmiddels is het een redelijk vaste groep, waarin ook nieuwe lopers of lopers uit andere groepen gewoon welkom zijn. De groep laat zich omschrijven als enthousiast, open, relaxed en sportief, met een betrokkenheid naar elkaar die verder gaat dan alleen het hardlopen. Op papier is de groep zo’n 40 lopers groot. Op de dinsdag lopen er gemiddeld zo’n 20 lopers mee, op de donderdag ca. 15 en op de zaterdag ca. 10 lopers. Op dit moment bestaat de groep uit even veel mannen als vrouwen en is het gemiddelde geboortejaar 1970.
Wedstrijden & evenementen
In normale jaren hebben we voor de liefhebbers vaak 1 of 2 bijzondere evenementen waar we samen naar toe trainen, zoals de Airborne Freedom Trail of een (hele of) halve marathon. Ook de Horaloop en de Groot Ginkelse Loop zijn vaste wedstrijden op de agenda. Als lopers een ander wedstrijddoel hebben, proberen we daar in de trainingen rekening mee te houden.
Extra info
De groep heeft een eigen (besloten) Facebookgroep, een Stravagroep en 2 Whatsappgroepen (één voor de trainer en de ander voor reacties uit de groep). Verder drinken we 1x per maand na afloop van de training wat met elkaar, loopt de route in de zomer regelmatig langs een ijszaak en gaan we 1x per jaar met elkaar uit eten. Wil je een keer meelopen, stuur dan een mailtje naar Marco, zodat hij je kan aangeven waar we starten.
Trainers
  • Marco Harms (hoofdtrainer)
  • Dik Top (assistent-trainer)
  • Herman Drenth (assistent-trainer)
  • Erik van Dijk (assistent-trainer)